wtorek, 20 maja 2008

Stanie się cud

W 1987 roku Telewizja Polska, wzorują się na słynnym przedsięwzięciu "Live Aid", zorganizowała studyjny koncert pod tytułem "Nasz wspólny świat", zapraszając do niego najpopularniejszych polskich muzyków rockowch. Rezultatem tego pomysłu było wspólne wykonanie utworu zatytułowanego "Stanie się cud" skompowanego przez Jan Borysewicza, który później zarejestrowano w studio (w dwóch różnych wersjach: z wokalem oraz instrumentalnej zawierającej sola gitarowe Borysewicza, Stasiaka, Skawińskiego i Zandera). Podczas nagrywania tego utworu ,w studio zjawiła się ekipa telewizyjna która nakręciła również video-clip. W 1987 roku Tonpress wydał winylowy singiel z nagraniem tego właśnie songu w obu wersjach. Utwór cieszył się sporą popularnością i nawet dotarł do szczytów Listę Przebojów Trójki. Była to chyba pierwsza na tak dużą skalę kooperacja czołowych postaci polskiej sceny rockowej. Wśród wykonawców znaleźli się m.in.: Jan Borysewicz, Janusz Panasewicz, Małgorzata Ostrowska, Marek Piekarczyk, Grzegorz Skawiński , Krzysztof Rucinski, Waldemar Tkaczyk, Piotr Zander, Edmund Stasiak, Rafał Paczkowski i inni.


Nasz wspólny świat - Stanie się cud

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

_Pommm

aaaaaaaaaLe PIEKNY mecz

___ POZDRAWIAM ___

_D.N.M. - !!!

Anonimowy pisze...

O w mordę, rzeczywiście było coś takiego, kompletnie o tym zapomniałem. Dzięki za przypomnienie. Jak zwykle z uporem maniaka zapytam dlaczego tak unikalne rzeczy proponujesz w tak ohydnym formacie?

No nic zapisałem sobie, ajka mi się trafi ten singile to go kupię.

Może nie do końca na temat ale była też sesja I Ching, gdzie również spotkała sie grupa muzyków którzy nagrali nie jeden utwór a całą płytę, no ale to inna bajka.

Anonimowy pisze...

przyszli , zaśpiewali , poszli.... i nic więcej


Bomber

Piotr K. pisze...

Majeranek jak zapewne wiesz od I Ching zaczęłem mój blog jakieś 15 miesięcy temu.
Pomaranch, naprawdę bardzo dobry mecz ale trochę mało goli w regularnym czasie.

Anonimowy pisze...

A jak się nazywała piosenka co to ją wykonywano podczas takiej imprezy w Gdańskiej Hali Olivia pod nazwą "Rock dla pokoju - tam też coś śpiewali "wspólnie" - pamięta ktoś?

Anonimowy pisze...

Z takich eksperymentow to przypomina mi sie jeszcze jedna piosenka "Wszystko w Sobie Masz" w wykonaniu Marka Piekarczyka, Wandy Kwietniewskiej, Artura Gadowskeigo i Anji Orthodox, tez swietna pisoenka i swietnie wykonana.

GP pisze...

Dzięki za tą informację i tego bloga;)
Właśnie zastanawiałem się, jaka była proweniencja tej piosenki i wujek gugle zaprowadził mnie na Twego bloga :)

GP

Anonimowy pisze...

Witam, czy ktos wie w jakim studiu nagraniowym byla nagrywana ta piosenka i kto byl tam realizatorem dzwięku (swietne brzmienie jak na tamte czasy 1987) Pozdrawiam

Ryszard P. pisze...

Prawda o korzeniach tego przedsięwzięcia jest totalnie inna :) Osobiście brałem udział w przygotowaniach i wiem, że TV nie miała z tym NIC wspólnego :)