czwartek, 5 sierpnia 2010

Non Iron part 2

W poprzednim poście wspomnieliśmy grupę Non Iron . A ponieważ mam właśnie pod ręką pierwszy ich materiał wydany przez Polton wyłącznie na kasecie , więc nie pozostaje mi nic innego jak go tu wrzucić .Nie będę się rozpisywał, dodam tylko że koncert odbył się w chorzowskiej "Leśniczówce". Uwielbiam takie granie. Płytkę podesłał mi niezawodny Piotyr2 , więc mu serdecznie dziękuję, nie wiem już który raz.
Więcej o grupie można przeczytać na http://musicblog-piotrk.blogspot.com/2008/10/non-iron.html


Non Iron (1987)



KLIK

34 komentarze:

Jacek Sosna pisze...

Była w końcu re-edycja dwóch pierwszych płyt? Niby była a nigdzie kupić nie można. Hmmm?

Endi pisze...

Nie było?
Z tego co wiem już nawet były wydrukowane i wytłoczone, ale Szpigiel i Kupczyk uruchomili prawników i cała akcja została wstrzymana.
Płyty miał wydać Metal Mind, więc wcale im się n ie dziwię, że zablokowali te wydawnictwa.
Wiem, że poznańska firma Oscar przymierza się do wydania pełnej dyskografii Non Iron. Witek - szef tej firmy, ma jednak obawy, że wtopi.

Jacek Sosna pisze...

Jedni chcą a nie mogą. Inni mogą ale się boją, jeszcze inni blokują ale sami nie wydają. Itp, itd. A czas sobie płynie i przy tej operatywności zdąży umrzeć, ostatni który w ogóle kojarzy nazwę, nie mówiąc o muzyce.
Jak wynika z ilości sprzedaży takich edycji to każdy pamiętający choć trochę tamten czas i zespół to na wagę złota jest.

Anonimowy pisze...

A jeszcze inni zaraz jak płyta się ukaże zripują ją w formacie lossless i wrzucą na "Winylownie" albo "Polska muzyka na płytach cd"
powodując że Ci co by ją kupili ,ściągną ją sobie za darmo.
Oczywiście tłumacząc przy tym demagogicznie że ten co ma kupić cd i tak kupi.
żenada

bg

Jacek Sosna pisze...

A gdzieś ty u mnie widział płytę która dopiero co się ukazała?

Anonimowy pisze...

Podziękowania za tą kasetę należą się wyłącznie Zuchowi666, za wygrzebanie i zripowanie tej i wielu innych rarytasów.

@Piotyr2 widzę że byłeś stałym bywalcem forum DD, szkoda że tylko ssałeś by ssać...

Piotr K. pisze...

Zuchu666 podrzuca mi tu czasami coś, i myślę że się nie obrazi widząc tu swój rip.

Jacek Sosna pisze...

Do kiepskiego formatu zrobiony ;-)

Piotr K. pisze...

Ale ty k... upierdliwy facet jesteś.

piotyr2 pisze...

Na forum DD nie zaglądam już od jakiegoś roku.Najprawdopodobniej ten sam ripp był na innych stronach.Zastanawia mnie trochę koncepcja praw własności do linków wrzucanych do neta.Wiele zgrywek z moich płyt krąży po necie i mnie to nie przeszkadza.
Często nagrania podsyłane do prezesa znajduję szukając czegoś innego i przeszukując dyski ze starymi nagraniami ściągniętymi dawno i często nawet nie mam pojęcia z kąd.Jeśli to komuś przeszkadza to przepraszam.

Anonimowy pisze...

Szanowny panie Piotrze. Może nie na temat, ale w nawiązaniu do hardrockowej muzy chciałem zapytać o grupę FATUM.
Podobno grupa ta na początku grała trochę inną muzykę. Grali ostrzej , bardziej drapieżnie !
Czy to prawda ?
Czy ktoś z obecnych tu zna ich wczesne nagrania ?
Czy one są gdzieś ? Czytałem ,że kilka radiowych nagrań nagrano.


Po takim wspaniałym wokaliście jak Krzysztof Ostasiuk , dwie płyty Fatum i kilka nagrań z Hetmanem to strasznie mało !!!

Swego czasu była mowa o płycie Zefir Band z udziałem Krzysztofa .
Była okładka , miał to wydać KOOCH.

Przez wiele lat słuch o tym zaginąl. W necie też się nie mozna niczego dowiedzieć.
Czy ktoś coś wie ?
Prosił bym o jakieś info .


Pozdrawiam.
Fan starego Hard Rocka

Endi pisze...

Fatum o które pytasz to zupełnie inny zespół. Fatum z Bydgoszczy. Szybko zmienili nazwę na Lord Vader. Nagrania które po nich zostały to:
Idź dalej, Pomyśl, Pytania, Schizofrenia, Ballada o Ac/DC, Ocalenie. W poszukiwaniu. Wszystkie z 1982 roku.
Lord Vader wydał po latach oficjalną płytę nakładem, chyba belgijskiej wytwórni Kathargo Rec. 2002 rok. Do tej płyty jako bonusy są dołączone nagrania Fatum.

Endi pisze...

Co do nagrań Krzyśka Ostasiuka z Zefirem to studyjnych chyba nie ma. Mam jakieś z koncertu. Płyta miała wyjść,ale Koch zdążył się zwinąć.
Zefir wydał płytę solową w 1999 roku (Polskie Nagrania) i jest jeszcze coś co nazywa się LEILA PINHEIRO - Reencontro gdzie podobno Zefir grał.
http://leila-pinheiro.blogspot.com/2007/08/reencontro-2000.html
Fajna płyta tyle, że bardzie jazzowa niż rockowa. No i oczywiście płyta nagrana z Exodusem.

Piotr K. pisze...

Mam tę płytę solową w mp3, ale jej nie "trawię". Posłuchałem dwa razy i poszła na "półkę" , czeka aż mi się gusta zmienią.

Anonimowy pisze...

Zdaję sobie sprawę , że były dwa Fatumy.
Jeśli chodzi o ten właściwy to przecież do wydania płyty ''Mania Szybkości '' działali około pięć lat. W tym czasię ich muzyka była ostrzejsza. Jakoś mi się nie chcę wierzyć , że nie nagrali nic w tym czasię.

Co do Zefir Band to na stronie zefira jest okładka . A płyty nie było !

W tamtych latach nadawali to w 3. Podawali nawet datę wydania.
Zefir Band grał też
koncert w radiu , stąd pewnie Endi ma te nagrania.

Ktoś może zapytać po co pytam , skoro wiem.
Chodzi o to , że ten materiał na głowę bił nawet Fatum.
Myślę , że zasługuję on na przypomnienie, nawet jeśli by to były tylko nagrania z koncertu.

Fan starego Hard Rocka

Endi pisze...

OK. Podpytam Piotrka Bajusa. Gitarzystę Fatum. Jak będę miał jakieś informacje dam znać.

piotyr2 pisze...

Tą płytkę Lorda Vadera z tymi bonusami to mam gdzieś na dysku

Anonimowy pisze...

Jako , że ENDI wspominał o swoim udziale przy powstaniu płyt cytrusa, chciałym zapytać co dalej ?

Były płyty cytrusa, ogrodu, Art Rock,Korby i wszystko stanęło w miejscu.
Czy wie pan czy pan Jacobson i Metalmind coś jeszcze zaprezentuję ?

Co by nie mówić zostało jeszcze sporo białych plam .


Fan hard rocka

Endi pisze...

Przekopałem archiwum. Fatum faktycznie wcześniej grało trochę mocniej. Mam "Brylantowe ostrza" z Jarocina 1985r. Tak w stylu Korpusa grali.

Endi pisze...

Nie wiem co planują. Marcin z niczym się nie wychyla, a ja się nie dopytuję. Nie chcę już nic robić dla MMP. Po boxie Turbo, na który dostarczyłem wszystkie nie publikowane nagrania, nie mam żadnych złudzeń co do uczciwości pana D.
Z tych Metal Mindowych wydawnictw był jeszcze Kwadrat i cała seria Kasy Chorych i Krzaka. No i seria metalowa: Stos, Dragon, Wilcze Pająki.

Jacek Sosna pisze...

Z tych co się ukazały to marzy mi się płyta Live zespołu Dżem, na którą to płytę wyboru nagrań dokonał, jak napisano na okładce Pan Marcin, w wersji rozszerzonej, tzn z dwoma nagraniami z singla Tonpressu, oraz z jakimś bonusem, w postaci, może innych nagrań z tego koncertu, o ile ocalały.
No byłoby czym, pociągnąć fanów za kieszeń.
Zespół, kultowy, masa fanów, może dałoby się trochę lepiej na takiej edycji zarobić, coby starczyło, kasy na edycje mniej znanych zespołów.
Ciekawe dlaczego do dziś tak tego nie wydano? Tylko nie mówcie mi że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Że Pan Józek to ma prawa do jednych nagrań a Pan Janek do innych, a do okładki to ma prawa, Pan Stefan. I każdy chce sporo zarobić, wszak mowa o kultowym zespole.

Hmmm?

Jacek Sosna pisze...

Po boxie Turbo, na który dostarczyłem wszystkie nie publikowane nagrania, nie mam żadnych złudzeń co do uczciwości pana D.

Dorosłe Dzieci po angielsku też pan dostarczył? Za jakość tego nagrania wydawca powinien dostać, solidnego kopa w dupę. Po prostu żenada.
Nagranie, ukazało się, na winylu, tak między nami mówiąc.
Z tą wytwórnią a w zasadzie jej właścicielem to w ogóle ciekawa sprawa.
Dopisywali się jak autorzy do większości kompozycji zespołów metalowych które zostały wydane na przełomie lat 80/90 na polskich winylach.
A potem sprzedawali takie produkcje, wydawcom np Polskim Nagraniom, Tonpressowi, gdy w Polsce, było nie było, obowiązywał wtedy jedynie słuszny ustrój.

Bardzo ciekawe, skąd taką siłę przebicia, miał wtedy Pan Dziubiński?

Bardzo sprytnie

Endi pisze...

"Dorosłych dzieci" nie, tylko nagrania radiowe. Miałem za to otrzymać jeden egzemplarz boxu.

A co do Dziubińskiego to trzeba pamiętać, że w tamtych latach on jako jedyny zainteresował się wydawaniem heavy metalu. Zespołom zależało jedynie na wydaniu ich muzyki. Podpisywali kontrakty w ciemno. Wiem coś o tym :-)
Brak doświadczenia i świadomości. No bo niby skąd mieliśmy się orientować w kwestiach prawnych.
Dzieciaki chciały tylko grać i zdobyć sławę jak Metallica czy Iron Maiden :-)

Jacek Sosna pisze...

Czyli, mówiąc, kolokowanie, wydymał młodych naiwnych?

Endi pisze...

Dokładnie tak. Wielu - młodych naiwnych dało się zwieść.
Trzeba jednak uczciwie przyznać, że to właśnie on "rozkręcił" metalowy rynek w naszym kraju.

Endi pisze...

Trochę z innej beczki, ale też ciekawe wydawnictwo dla tych co lubią polską muzykę.
http://blues.com.pl/viewtopic.php?p=551904#551904

Anonimowy pisze...

To prawda rokręcił metalowy rynek, ale i przyczynił się do upadku wielu młodych świetnych kapel, które nie godziły się na jego wymagania. No ale takie byly realia i wybory poszczegolnych jednostek.

Jeszcze wroce do poczatku postów, kazdy kto ripuje material liczy ze trafi do jak największej ilosci odbiorcow i bardzo dobrze ze linki pojawiają się wszędzie gdzie się tylko da i to ze zuchu666 by sie nie gniewał to ja jestem pewien, ale warto też wspomnieć o kimś takim, bo chłopak od cholery rarytasów zripowal i udostepnil.

Piotr K. pisze...

Zripował i udostępnił, to fakt. Nawet kilka razy mi tu podsyłał różne rzeczy za co mu za każdym razem serdecznie dziękowałem, wystarczy przejrzeć blog.

Ale ludzie, nie jestem jasnowidzem żebym wiedział czyje ripy mi tu podsyłacie jeśli plik nie jest opisany.

Anonimowy pisze...

Szanowny ENDI .

Nie mógłby pan tych'' Brylantowych Ostrz '' Fatuma tutaj na blogu pokazać ?

Myślę , że warto !!!

Endi pisze...

Podeślę Piotrowi.

piotyr2 pisze...

A takie starsze nagrania Fatum jak „Łańcuchy Pierścienia”, „Rycerz”, czy „Płonąca Tęcza” to można gdzieś posłuchać czy też zdobyć?

Anonimowy pisze...

ENDI to może razem z Fatum prześlij te koncertowe Zefir Band , dla pana Piotra !

Będzie powód zakładać nowego posta .

Dziękuję dla Piotyr2 za przypomnienie tych tytułów .
Czyżby więcej rarytasów marnuję się gdzieś w archiwach ?!


Pozdrawiam
Fan starego Hard Rocka

zuchu666 pisze...

Oczywiscie że się nie obrażam jeśli ktoś wykorzystuje moje ripy! Mało tego - jest to jak najbardziej wskazane! Wrzucając materiały w net nie uzurpuję sobie żadnych praw do tych linków - bo niby na jakiej podstawie:)) ostatecznie po to jest ta cała moja robota - żeby ocalić od zapomnienia jak najwięcej polskiego ciężkiego grania. Tylko się cieszyć że wciąż są odbiorcy takiej muzy i jest sens ripowania starych kaset. Ale człowiekowi naprawdę miło, że ktoś pamięta o autorze tego czy tamtego ripu :) Pozdrawiam! zuchu666

Unknown pisze...

26 października 2018 roku w poznańskim klubie Blue Note wystąpił reaktywowany zespół Non Iron. Skład jak na pierwszej płycie (Tomczak, Musielak, Szpigiel, Hoffmann i Kowalczyk). W 2019 odbędą trasę na jubileusz wydania pierwszej płyty po 30 latach...
Tego dnia miała premiera albumu na CD...
Koncert był wielkim świętem muzycznym, gdyż koncert Non Iron był związany z jubileuszem 50-lecia na scenie założyciela i basisty Henryka Tomczaka. Udział wzięli:
Henryk Tomczak (1985-1997), Janusz Musielak (1985-1997), Leszek Szpigiel (1985-1989), Przemysław Hałuszczak (1985-1988), Wojciech Hoffmann 1987-1990), Grzegorz Kupczyk (1989-1994), Andrzej Łysów (1990-1997), Zbigniew Dera (1994-1997).
W drugiej części koncertu wystąpił zespół IZOTOP utworzony przez Henryka Tomczaka w 1996 roku w Poznaniu. Izotop: H.Tomczak, Przemo Łukasiewicz, Andrzej Łysów i Darek Nowicki. Pozdrawiam fanów Non Iron i Izotop :)