sobota, 18 października 2008

Plastic Bag

Plastic Bag stworzył w Łodzi Jacek Bieleński (poeta, prozaik, scenarzysta filmowy, muzyk) na wieść o samobójstwie Jerzego Kosińskiego, przyjaciela matki - autora "Malowanego Ptaka" i "Wystarczy być". Jacek przez lata stał się legendą ,artystycznym fenomenem Łodzi, postacią wyrazista, wielobarwna, anegdotyczna. Pierwszy koncert zagrali w nocy z 15 na 16 lipca 1991 w Kielcach w Pałacyku Zielińskich w składzie - Jacek Bieleński - voc.,gitara akustyczna, Balon - gitara, Muszka - instrumenty perkusyjne i gościnnie mało znany wówczas Andzrej Rajski na bębnach. Zespół istnieje do dnia dzisiejszego i gra w różnych składach, czasem jest to duet, niekiedy siedmioosobowy zespół. Pierwsze studyjne nagranie (realizacja w Studiu Radia Łódź, poniżej nazwana Kaseta II) ukazało się na kasecie "Plastic Bag" sprzedawanej podczas koncertów, w 1993 lub 1994 roku. Skład - Free Tibet (Bielas) - voc git; Kinior (Włodek Kiniorski) - sax, bass, instr. perkusyjne; Balon (Dariusz Adriańczyk) - git.; Leszek Biolik - bass; Ziut Gralak - trąbka; Przemek Greger - banjo, mandolina, git.
Przez Plastic Bag przewinęła się plejada najlepszych rodzimych instrumentalistów.
Pierwszy materiał, który wyszedł na płycie CD to "Czeska laleczka" - nagrywany studiu Łódzkiej Wytwórni Filmów Fabularnych i Studio Buffo. W nagraniach udział wzięli: Bielas, Kinior, Ziut Gralak, Andrzej Rajski, Mario Matysek, Zbigi Brysiak, Przemo Greger i goscinnie Graża Trela i Magda. w 1993 roku w Łódzkiej Telewizji został zarejestrowany koncert Plastic Bag - "Commersion". Z ciekawostek - Ci którzy pamiętają pierwszą połowę lat 80-tych ubiegłego stulecia - utwór "Dentysta sadysta" Różowych Czubów to tekst i kompozycja Jacka Bieleńskiego!!! Popełnił tę piosenkę w 1981 roku. Kiedyś w jakiejś podróży zagrał ją Maryli Rodowicz i to się jej tak spodobało, że za zgodą Jacka zrobiła z tego hicior tamtych czasów. W 2003, po występie na ul. Piotrkowskiej w Łodzi "Plastic Bag" otrzymał zakaz występów publicznych na imprezach plenerowych w tymże grodzie. Po ich występie na Pietrynie w trakcie Festiwalu Dialogu Czterech Kultur ponownie wydano dla zespołu Jacka trzyletni zakaz występów ze względu na teksty piosenek. Inne zespoły w których Bielas grał, śpiewał lub pisał dla nich teksty i muzykę to m.in. PAFF, Kinior Sky Orchestra, Grażyna Trela, PAVULON.

Dwie kasety przedstawione poniżej otrzymałem od osób odwiedzających blog. Prawdopodobnie były sprzedawane wyłącznie na koncertach. Nie mam do nich okładek, tytułów oraz informacji gdzie i kiedy były nagrane. Jeśli ktoś ma te kasety, proszę o pomoc.



Plastic Bag - Kaseta I



Plastic Bag - Czeska Laleczka


1. Helka
2. Cocolino
3. Laska srojona
4. Cekin pekin
5. Ok m.m.
6. Pies
7. Czarny szal
8. Wysoko niebo
9. Lew
10. Halina
11. Tango popelina
Plastic Bag - Bielas


1 Gołe Były
2 Cyce W Szpice
3 Szwarce Pelerynka
4 Entliczek
5 Jeszcze Będzie
6 Padłylew
7 Lila
8 Miasto Warczy
9 U Bachy

http://www.megaupload.com/?d=UCBEBSJO


14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Plastic Bag - Kaseta 2 - System napotkał problem!

Brak pliku na serwerze!

Możliwe powody błędu:
- plik został usunięty za naruszenie regulaminu
- plik został usunięty przez właściciela

:-(

@ro

Piotr K. pisze...

Sorry, już poprawiłem

marekjarek5 pisze...

>Z ciekawostek - Ci którzy >pamiętają pierwszą połowę lat 80->tych ubiegłego stulecia - >utwór "Dentysta sadysta" Różowych >Czubów to tekst i kompozycja Jacka Bieleńskiego!!! Popełnił tę >piosenkę w 1981 roku.

Piosenkę znam ale nigdy nie zwróciłem uwagi kto to napisał. Aleś mnie zaskoczył.

marekjarek5 pisze...

Za co można dostać trzyletni zakaz występów w Łodzi w obecnym czasie?

Za Żydzi do pieca? Kropiewnicki to matoł?.Co drugi katolik to alkocholik?

No brak mi wenny. ;-)

Anonimowy pisze...

co do kasety z z 14 kawalkami,to zostala ona przegrana od zespolu w czasie koncert,dzięki życzliwości zespołu,bodajże w Zakopanem.muzyka wtedy zucila na kolana)jesień,zupa grzybowa,wódeczka.prawdopodobne kopia taśmy matki.niestety niebylo kopiarek cd,wiec przegrane na kasetę,a kasety jak to kasety)tak ze okładki niema.pozdrawiam .pablopicaso

Anonimowy pisze...

ps,na stronie ktorendy pojda dzicy świeci....jest płytka lodzi kaliskiej,i nagrania plasticu)

Anonimowy pisze...

No ta 2ga kaseta to material cd "czeska laleczka" plus 2 kawałki

Piotr K. pisze...

Dzięki za pomoc.

Anonimowy pisze...

Czy ktoś orientuje się keidy wydana została "Czeska Laleczka" ? Mi się wydaje ze ok 2005 roku pojawila sie na CD, jesli ktos ma pewne info to prosze podać. Pozdr.

Anonimowy pisze...

Czy nie możnaby wstawić plytki Lokomotivu GT na Rapidshare ?

Proszę o pomoc - poszukuję utworu węgierskiej grupy General albo Skorpio :
" Tak mówił mi pradziadek " ( często grany w radio - program III w latach 70 )

panoramix_lkr pisze...

jeśli chodzi o tyt. Czeskiej laleczki to:
1. Tango o płaszczu
2. Cocolino
3. Laska strojona
4. Po co ci
5. Ok moja matko
6. Czarny szal
7. Rapa
8. Lew
9. Wysoko na niebie
10. Halina
11. Pies
12. Helka
13. ??
14. ??

Anonimowy pisze...

utwór 5. to "Ropa", a 7. to "Ok moja matko"

Człowiek-Kamera pisze...

Tutaj fragment ich wystepu podczas tegorocznego festivalu Vena: http://pl.youtube.com/watch?v=IyDU3x9hoJg

Anonimowy pisze...

Megaupload padł ;( Można prosić o upload na innym serwerze? Będę bardzo wdzięczna.