piątek, 30 maja 2008

Gdynia II

Fala II - składanka prezentująca zespoły z Trójmiasta wydana w 1988 roku przez firmę Polton. Początkowym zamysłem było wydanie jej na płycie winylowej jako Gdynia II (kontynuacja płyty Gdynia). Ostatecznie ukazała się na kasecie magnetofonowej jako Fala II. Jest to kolejny materiał dokumentujący dokonania Gdańskiej Sceny Alternatywnej który nagrano i zmiksowano w studiu Rozgłośni Polskiego Radia w Gdańsku w 1986 i 1987 roku. Realizatorzy dźwięku: Andrzej Bylicki, Wiktor Niemiro, Jacek Puchalski, Adam Toczko.


Fala II (1988)

01.Bielizna - R.P.A.
02.Bóm wakacje w Rzymie - Gorące lato
03.Rocka's Delight - Freedom
04.Unrra - Istnieć w ogóle
05.Pancerne rowery - 20 57 77
06.Apteka - Lucky Sniff
07.Konwent A - Kim jest?
08.Po prostu - Ta pani z sokiem
09.Smorra - Kochaj mnie za nic
10.Bóm wakacje w Rzymie - Dziennik z Boliwii
11.Pancerne rowery - Piosenka deszczowa

http://sharebee.com/0fe5cc92

środa, 28 maja 2008

Gdynia

W 1987 roku firma Tonpress wydała składankę "Gdynia" zawierającą utwory kilku trójmiejskich grup tworzących tzw. Gdańską Scenę Alternatywną. GSA była pewnego rodzaju ruchem promocyjno-muzycznym skupionym wokół gdańskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego, które pomagało organizować koncerty i festiwale oraz Młodzieżowego Domu Kultury na Suchaninie zwanego potocznie "Burdlem", gdzie odbywały się próby większości grup.Występując jako spójne i silne środowisko muzyczne ,posiadając odpowiednią promocję, próbowali namieszać w muzyce rockowej drugiej połowy lat osiemdziesiątych. Działania te przyniosły efekt. O Gdańskiej Scenie Alternatywnej stało się głośno w całej Polsce a "świeży powiew" z Trójmiasta był niewątpliwie wartościowym dodatkiem do propozycji rynku rockowego przełomu lat osiemdzisiątych i dziewiędziesiątych. Część kapel przetrwała do dzisiaj , po części pozostały tylko nagrania z tej i kolejnej składanki "Fala 2" wydanej rok później przez firmę "Polton".

GDYNIA (1987)





http://rapidshare.com/files/118437436/GDYNIA_1987r.rar.html

poniedziałek, 26 maja 2008

She

Ponieważ o grupie niewiele wiem (pamiętam że zaistniała pod koniec lat 80-tych ,pamiętam szkockie spódnice i muzykę spod znaku U2) przytoczę fragment biografii zaczerpnięty ze strony http://www.vendetta.art.pl/
W 1986 roku siedemnastoletni Tomek Lipnicki wspólnie z Radosławem Zblewskim (perkusja) i Ireneuszem Mazurkiem (bass, programowanie) zakłada grupę She, by po raz pierwszy spróbować swoich sił jako wokalista. W tym składzie zespół nagrywa kilka numerów dla gdańskiego radia (Życie, Zakuty Przez Sumienie, Konam, Ona). Na początku 1987 roku do kapeli dołączają Mariusz Kotwicki (gitara), Jacek Gryz (klawisze) oraz Włodzimierz Zyczer (perc). Grupa zaczyna grać pierwsze koncerty. Muzyka spotyka się ze świetnym przyjęciem publiczności oraz krytyki. Lipnicki okazuje się znakomitym liderem i jeszcze lepszym wokalistą. Bez trudu nawiązuje kontakt z publicznością, co sprawia, iż koncerty She są pełne energii, spontaniczności oraz szaleństwa. Lipnicki wraz z Mazurkiem na koncertach przyodziewają szkockie kilty. Pierwszy warszawski koncert ma miejsce podczas festiwalu Poza Kontrolą we wrześniu '87 roku. O zespole zaczyna robić się coraz głośniej. W '89 She występuje na festiwalu w Sopocie, gdzie Tomek otrzymuje nagrodę dla najmłodszego uczestnika. Dobra passa trwa. Ten rok okazuje się być przełomowym w karierze zespołu. Jest to czas wielu koncertów (m.in.w ZSRR) oraz podpisania kontraktu z wytwórnią Arston, a co za tym idzie, wydania pierwszego materiału. Kotwickiego, Gryza i Zyczera zastępują Jan Haase (gitara), Krzysztof Jarkowski (gitara) oraz Andrew (klawisze). Album zostaje ochrzczony nazwą Miejsce Którego Wszyscy Szukamy. Wydawnictwa nie doceniają krytycy, którzy do tej pory sprzyjali kapeli. Nie odbyło się bez porównań do zespołów zagranicznych. Najczęściej porównywane z She to oczywiście U2 i The Mission. Lipnicki zaprzecza teorii o celowym powielaniu modnej muzyki lecz nie kryje swojej fascynacji nią. Mankamentem nagrań jest ich niedopracowane brzmienie. Moim skromnym zdaniem album jest dośc udanym debiutem, choć krytycy nie pozostawiają na zespole suchej nitki (co oni wiedzą!).W 1990 Tomek dołącza do zespołu Skawalker Grzegorza Skawińskiego, by pełnić funkcję wokalisty. Jego pomysły nie zostają jednak zrozumiane i docenione, co sprawia, że po krótkim czasie odchodzi i nie przejmując się opinią recenzentów w '91 roku wraz z She nagrywa kolejny album. Tym razem dla wytwórni UP International. Na krótko przed wydaniem Big City Lights Jarkowskiego zastępuje Mariusz Kotwicki, znany nam już z pierwszych lat działalności She. W nagraniach uczestniczą gościnnie Anna Męczyńska, Anna Bakun oraz Marek Piekarczyk (TSA). Tekstami, które są w całości anglojęzyczne, jak zwykle zajął się Lipnicki. W 1992 roku UP International wydaje Big City Lights na płycie kompaktowej. I to właściwie koniec She, natomiast Lipnicki kontynuuje swoją muzyczną karierę w takich grupach jak Illusion ,Acid Drinkers a ostatnio Lipali.


Miejsce którego wszyscy szukamy (1989)


01. Życie
02. Sen
03. Obiit
04. Pytania?!
05. Ymo
06. Jedyne wyjście
07. Miejsce którego wszyscy szukamy...
08. Aby trwać

http://rapidshare.com/files/117802660/She_-_Miejsce__ktorego_wszyscy_szukamy__Vinyl_Rip___1989_.rar.html



Big City Lights (1991)


01. Big City
02. The Dreams
03. High Hopes
04. Holy Man
05. For Faithless
06. Road To Avalon
07. Passion
08. Only The Strong Survive
09. United

http://rapidshare.com/files/117805353/She_-__Big_City_Lights__1990_.rar.html

czwartek, 22 maja 2008

Papierosy i Zapałki

Gardenia powstała w 1988 r. w Warszawie, z inicjatywy wokalisty Alka Januszewskiego (gitarzysty współpracującego wcześniej z Kultem) oraz wokalisty i autora tekstów Radka Nowaka. Od początku w muzyce zespołu ścierały się dwie muzyczne ścieżki: wspomnienie po narkotycznych, improwizowanych eksperymentach psychodelicznych grup wczesnych lat 70-tych z aktualnymi wówczas brzmieniami post punka i nowej fali. Spoiwem obu muzycznych tropów były – niezwykle ważne dla obrazu grupy, bardzo plastyczne i zdradzające szczególny zmysł obserwacji - teksty Nowaka.



Gardenia miała swoje „pięć minut” w 1988 r., kiedy na antenie Rozgłośni Harcerskiej zaistniał utwór „Papierosy i zapałki”. Wstrząsający, niezwykle depresyjny tekst, a zarazem dość przebojowa kompozycja z miejsca wzbudziły zainteresowanie. Jego pierwszym namacalnym efektem była debiutancka płyta zatytułowana po prostu „Gardenia”, nagrana jeszcze w 1988 r., a wydana rok później. Chociaż przez wielu jest to materiał uznawany za jedną z ciekawszych pozycji polskiego rocka lat 80-tych, krąg jego odbiorców okazał się ostatecznie niebezpiecznie wąski. Mimo to na przełomie lat 80. i 90. płyta zdobywała sobie popularność – nazwijmy ją - „kultową”. I chociaż jej zasięg ograniczał się do Warszawy, na dość częstych klubowych koncertach widywało się stałą i pełną entuzjazmu grupę ludzi. Renesans Gardenii nastąpił w 1993 r., kiedy nakładem firmy MTJ ukazała się kasetowa reedycja debiutanckiej płyty. Wraz z jej wydaniem Gardenia wystąpiła na FMR Jarocin’93, zintensyfikowała występy klubowe oraz zrealizowała dwa teledyski. I na tym koniec.
Przez następne lata zespół co prawda nie rozpadał się, niemniej jednak jego działalność polegała niemal wyłącznie na realizacji kolejnych demówek. Z czasem nastąpiły też rotacje personalne. Z inicjatywy Januszewskiego i Wójcickiego uformował się uboczny,eksperymentalno-elektroniczny projekt Miassma.
Sama Gardenia powróciła na rynek w 2000 r., wydając nakładem Ars Mundi album „Halucynacje”. Cały materiał brzmi surowo, niemal garażowo, co znakomicie podkreśla i uwiarygodnia korzenność zespołu. W stosuknowo prostych, opatrzonych zarówno siermiężnym punkowym sznytem, jak i narkotycznym wizjonerstwem utworach tkwi przede wszystkim czar naturalności i szczerości, a zarazem jakby archetypowego spojrzenia na muzykę rockową.
To prawda, że „Halucynacje” nie robią już tak imponującego wrażenia jak „Gardenia”, ale po pierwsze - nie zawsze nagrywa się dzieła, a po drugie - naprawdę niewielu współczesnych muzyków potrafi siegnąć i z powodzeniem wykorzystać najgłębsze korzenie rocka. A Gardenia to właśnie potrafi.


Gardenia (1988)



http://odsiebie.com/pokaz/153543---427a.html


Halucynacje (2000)


1. Halucynacja
2. Krwawy księżyc
3. Podróże bez końca
4. Iskra
5. Labirynt
6. Nowy horyzont
7. Ultrafiolet
8. Długa łódź
9. Wysokie trawy
10. Godzina X
11. Wahadło
12. Iluminacje

http://www.zshare.net/download/1062753078b0d608/
P.s
Tekst pochodzi ze strony: nuta.pl

wtorek, 20 maja 2008

Stanie się cud

W 1987 roku Telewizja Polska, wzorują się na słynnym przedsięwzięciu "Live Aid", zorganizowała studyjny koncert pod tytułem "Nasz wspólny świat", zapraszając do niego najpopularniejszych polskich muzyków rockowch. Rezultatem tego pomysłu było wspólne wykonanie utworu zatytułowanego "Stanie się cud" skompowanego przez Jan Borysewicza, który później zarejestrowano w studio (w dwóch różnych wersjach: z wokalem oraz instrumentalnej zawierającej sola gitarowe Borysewicza, Stasiaka, Skawińskiego i Zandera). Podczas nagrywania tego utworu ,w studio zjawiła się ekipa telewizyjna która nakręciła również video-clip. W 1987 roku Tonpress wydał winylowy singiel z nagraniem tego właśnie songu w obu wersjach. Utwór cieszył się sporą popularnością i nawet dotarł do szczytów Listę Przebojów Trójki. Była to chyba pierwsza na tak dużą skalę kooperacja czołowych postaci polskiej sceny rockowej. Wśród wykonawców znaleźli się m.in.: Jan Borysewicz, Janusz Panasewicz, Małgorzata Ostrowska, Marek Piekarczyk, Grzegorz Skawiński , Krzysztof Rucinski, Waldemar Tkaczyk, Piotr Zander, Edmund Stasiak, Rafał Paczkowski i inni.


Nasz wspólny świat - Stanie się cud

sobota, 17 maja 2008

Kminek dla dziewczynek



Kminek dla dziewczynek (1984)


1. Stoję, stoję - czuję się świetnie
2. Och ten Hollywod
3. Jest już późno piszę bzdury
4. Parada słoni i róża
5. Oddech szczura
6. Kminek dla dziewczynek cz.1
7. Paranoja jest goła
8. Kminek dla dziewczynek cz. 2

http://rapidshare.com/files/115600793/Kminek_dla_dziewczynek.rar.html




Koncert na 25-lecie (2001)



http://depositfiles.com/files/5415320

P.s
I jako dodatek trzy rzadkie numery Maanamu udostpnione dzięki uprzejmosci Pomarancha. Pierwszy nagrany jeszcze pod nazwą Maanam Elektryczny Prysznic z Johnem Porterem na wokalu, drugi to "Blues Kory" a trzeci jest wersją demo utworu "Explosion" z angielskojęzycznego albumu "Night Patrol".

poniedziałek, 12 maja 2008

Mała Wojna

To był niezapomniany koncert... 17 listopada 1983 roku, w warszawskiej Hali Gwardii, odbył się galowy koncert Lady Pank z udziałem ... czarnej pumy. Był kociak w klatce, Janusz Panasewicz na linie - kołyszący się nad tłumem w młynie przy scenie, konfetti, stroboskopowe światło, telewizja. Koncert zespołu rejestrowała TVP, by później wyemitować go (w jedynym wówczas kanale telewizyjnym) 22 listopada 1983 roku. Rok później, bo 25 listopada 1984 r., także w Hali Gwardii odbył się koncert Lady Pank, podczas którego wręczono zespołowi "Złote Płyty" (Tonpressu "Lady Pank" za 220 tysięcy sprzedanych płyt i Savitoru "Ohyda" za 150 tysięcy egzemplarzy).
W 1984 roku prywatna firma fonograficzna Karolina ze Świnoujścia wraz z wrocławskim oddziałem PSJ wydała kasetę "Live", na której znalazły się utwory zarejestrowane podczas koncertu w dniu 16 listopada 1983 roku w Hali Gwardii w Warszawie. Zespół wystąpił w składzie: Jan Borysewicz [gitara, vocal], Janusz Panasewicz [vocal], Edmund Stasiak [gitara], Paweł Mścisławski [gitara basowa], Jarosław Szlagowski [perkusja]. Był to w zasadzie pierwszy materiał zarejestrowany na żywo, a następnie wydany na kasecie. Grupa Lady Pank podkreśla jednak, iż pierwszą płytą koncertową zespołu była "Koncertowa" wydana w czerwcu 1999 roku.Nagrania dokonano podczas koncertu w dniu 16 XI 1983 roku w Warszawie. Mix - Jan Głowacki, re-mix - Sławomir Wesołowski, asystent - Mariusz Zabrocki. Produkcja "Karolina" (Świnoujście) na licencji Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego oddział we Wrocławiu.

Koncert akustyczny Lady Pank odbył się 17 grudnia 1994 roku w studio S-1 Radia Łódź S.A. Transmitowany był przez Radio Łódź i program II TVP. Zarejestrowany materiał znalazł się na płycie "Mała wojna" (akustycznie). Zespół wystąpił w składzie: Jan Borysewicz [gitara Martin Acoustic, vocal], Janusz Panasewicz [vocal], Andrzej Łabędzki [gitara Ovation Acoustic], Krzysztof Kieliszkiewicz [gitara basowa - Bass Oscar], Kuba Jabłoński [perkusja - Drums Pearl Zildjiam Cymbals]. Gościnnie wystąpili: Wojtek Olszak [fortepian], Piotr "Jackson" Wolski [instrumenty perkusyjne].


Live (1983)



1. Mała Lady Punk
2. A to ohyda
3. Minus 10 w Rio
4. Zabij to
5. Pokręciło mi się w głowie
6. Rolling son
7. To jest tylko rock and roll
8. Du du
9. Moje Kilimandżaro
10. Fabryka małp


http://rapidshare.com/files/110127726/Lady_Pank_-_Live__16.11.1983_.rar


Mała wojna - akustycznie (1995)




http://rapidshare.com/files/80674982/Lady_Pank_Ma__322_a_wojna__akustycznie__rogery1.rar
P.s
Tekst pochodzi ze strony www.lady-pank.com.pl

czwartek, 8 maja 2008

Żywy stąd nie wyjdzie nikt

Rok 1987 przyniósł wielki "come back" Perfect'u. Po czterech latach przerwy w działalności, zespół powrócił na krajową scenę, trzema wielkimi koncertami - w Hali Oliwii w Gdańsku, w katowickim Spodku, a przede wszystkim na Stadionie Dziesięciolecia w Warszawie w ramach " Perfect Day ". Na ten ostatni koncert przybyła rekordowa liczba osób - około 30 tysięcy ! Podczas występów grupa zaprezentowała kilka nowych kompozycji , budząc w fanach nadzieje, że nie jest to tylko krótki powrót ale twała współpraca, która zaowocuje nową płytą.Właśnie podczas "Perfect Day" sprzedawane były bilety uprawniające osoby, które je zakupiły do wejścia na koncert Perfectu... w 2000 roku. Do koncertu jednak nie doszło. Konflikt pomiędzy muzykami sprawił, że ponowne ich spotkanie na jednej scenie było niemożliwe i Zbigniew Hołdys wycofał się ze złożonych obietnic. Jedynym śladem po tym okresie działalności, a zarazem ostatnim z udziałem Hołdysa pod szyldem "Perfect" jest wydany na 3 longplay'ach koncert "Live April 1, 1987" nagrany w hali Oliwii.
Oto jak ten okres działalności Perfectu wspominał nieżyjący już Andrzej Nowicki ,basista grupy.
"Dziś widzę to tak, że to było bardzo potrzebne Zbyszkowi. A po Stadionie Dziesięciolecia był jeszcze jeden koncert na ślązku, w małym klubie. I okazało się ,że nie będzie twórczej pracy. Wszystko się posypało na tym koncercie. Zbyszek wyszedł na estradę z krzesełkiem i odbyło się - jak to określił Piotrek Szkudelski - spotkanie z ciekawym człowiekiem. Powiem ci, że byłem zadowolony, iż Perfect przestał istnieć. Męczyła mnie ta atmosfera. Wolałem żyć życiem muzyka niż życiem zespołu, który jest gwiazdą. Nie lubiłem tego rozmawiania o sprawach ,które w ogóle nie dotyczyły muzyki".

Live April 1, 1987




LP 1

1. Jeszcze nie umarłem
2. Bażancie życie
3. Ale w koło jest wesoło
4. Autobiografia
5. Wyspa, drzewo, zamek
6. Obracam w palcach złoty pieniądz
7. Opanuj się
8. Jak ja nie lubię historii
9. Wieczorny przegląd moich myśli

LP 2
1. Nasza muzyka wzbudza strach
2. Nie patrz jak ja tańczę
3. Nie bój się tego wszystkiego
4. Po co
5. Idź precz
6. Czytanka dla Janka
7. Niewiele ci mogę dać
8. Ja, my, oni
9. Pepe wróć

LP 3
1. Akysz biała mysz
2. Perkusja solo
3. Chcemy być sobą
4. Kariera
5. Objazdowe nieme kino
6. Oczy czarne
7. Żywy stąd nie wyjdzie nikt
8. Nie płacz Ewka


http://odsiebie.com/pokaz/142567---43c3.html

poniedziałek, 5 maja 2008

Polski eksport

Dzisiaj kilka płyt polskich gigantów lat osiemdziesiątych które miały im pomoc w miedzynarodowej karierze. Wszystkie anglojęzyczne, nagrane z myślą o wypromowaniu ich na rynkach zachodnich, niestety nie spełniły oczekiwań i rozeszły się w niewielkich nakładach (no może oprócz "Night patrol"). Polski rock z bardzo różnych powodów nie przebił się na rynek europejski czy amerykański, a pozostałe po tych próbach nagrania stanowią dzisiaj swego rodzaju ciekawostkę muzyczną , wartą przypomnienia.



Maanam - Night Patrol (1983)




01. Night Patrol [4:47]
02. Paranoia [3:51]
03. Oh! [4:23]
04. Tango [2:29]
05. French Is Strange [3:03]
06. Explosion [5:08]
07. Treason [3:14]
08. Polish Streets [3:50]
09. Raz-dwa raz-dwa [1:59]
10. City Spleen [4:31]
11. Roads [4:26]



Republika - 1984



SIDE 1


1. NEW SITUATIONS
2. NERVOUS SYSTEM
3. THE CURRENT
4. SIBERIA
5. BIKINI DEATH*


SIDE 2

6. THE PLAN
7. MY IMPERIALISM*
8. HALLUCINATIONS
9. "=" EQUALS
10. TODAYS SLEEPWALKERS




Lombard - Hope and Penicillin (1985)



01. Pecemaker
02. Seal Beach
03. Shadow People
04. DNA And You
05. Splendid Isolation
06. Proper Goose Proper Gander
07. Hope And Penicilin
08. ECG

http://rapidshare.com/files/112507694/Lombard__Hope_Penicillin_.zip.html


Lady Pank - Drop Everything (1985)



http://rapidshare.com/files/20019094/3-Drop_Everything.grupa8.rar
hasło: grupa8


TSA - Heavy Metal World (1986)


http://rapidshare.com/files/22960907/5._TSA_-_Heavy_Metal_World___1985_____ANG__www.peb.pl.rar
hasło: www.peb.pl

P.s
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Alexa za Lombard

czwartek, 1 maja 2008

Young Power

"Young Power" - grupa grająca muzykę w jazz-rock'owych klimatach, okazała się niesamowitym odkryciem drugiej połowy lat osiemdziesiątych i do dziś uznawana jest za jedną z najważniejszych formacji tego gatunku.
Utworzona w 1986 z inicjatywy flecisty Krzysztofa Popka i perkusisty Krzysztofa Zawadzkiego. Jako warsztatowa formacja działa okazjonalnie, skupiając w swoich szeregach najwybitniejszych młodych polskich jazzmanów i muzyków rockowych związanych z takimi grupami jak : Izrael, Perfect, Krzak, T.Love, Voo Voo, Dżem, Obywatel G.C, Kobranocka, Shakin Dudi i wieloma innymi. Ich debiut na festiwalu Jazz nad Odrą (jako Young Power First Edition) w 1986 był sporym wydarzeniem artystycznym i jeszcze większym artystycznym wyzwaniem. Po latach dominacji na polskim rynku jazzowym weteranów tej muzyki ( od Ptaszyna Wróblewskiego i Tomasza Stańko po Zbigniewa Namysłowskiego i Michała Urbaniaka) pojawiła się formacja mlodych, doskonale wykształconych muzycznie twórców, którzy zaproponowali „przejęcie” sukcesji po tzw. polskiej szkole jazzu lat 70-tych. Ich występy były zawsze bardzo żywiołowe i ukierunkowane na różnorodną publiczność i nie tylko fani jazzu ale również bluesa, rocka, a nawet reggae mogli znaleźć na nich coś dla siebie.
Oto co o grupie napisał Tomasz Szachowski na odwrocie debiutanckiej płyty wydanej przez Polskie Nagrania:

" Rzadko zdarzają się debiuty tak udane, tak zaskakujące, tak inspirujące,jak to miało miejsce w przypadku Young Power. Gdy grupa wystąpiła po raz pierwszy na festiwalu Jazz nad Odrą 1986, przecieraliśmy oczy i uszy ze zdumienia, iż w tak trudnych czasach, bez mecenatu, bez zachęt materialnych, bez wyrachowania, kilkunastu młodych muzyków jazzowych przygotowało program, mogący stać się artystyczną ozdobą niejednego renomowanego festiwalu na świecie. Kolejne występy Young Power oraz nagrania studyjne dowiodły, że prawdopodobnie na naszych oczach dokonuje się "zmiana warty" w polskim jazzie. Jazz proponowany przez Young Power stanowi próbę połączenia różnych, niekiedy skrajnie różnych wątków stylistycznych, jak free-jazz, rock czy blues. Muzycy grupy to pokolenie z krwi i kości współczesne, pozbawione kompleksów "klasyki", pokolenie wychowane na muzyce hard rock, heavy metal, punk rock. Są przedstawicielami kultury, która domaga się prostoty, przekazu bezpośredniego, domaga się zerwania z wszelkim akademizmem, z tym co" wypada i co nie wypada". Young Power może pozwolić sobie na wybieranie z tradycji tylko tego, co da się wkomponować w tak ujętą estetykę, mającą chwilami charakter buntowniczego manifestu artystycznego.


Zdarzało się w historii jazzu, że tego typu manifesty były jednorazowym fajerwerkiem pobożnych życzeń, bywało, że stawały się początkiem żmudnej, ale także fascynującej drogi twórczej. Miejmy nadzieję, że pierwsze koncerty, pierwsze nagrody, pierwsza płyta Young Power to dopiero początek ".
W latach 1986-87 wystąpili na Jazz Jamboree już jako Young Power Second Edition z repertuarem opartym głównie o własne kompozycje i aranżacje. I choć powiew „young power” wywołał spore zamieszanie na rynku jazzowym, to poza deklaracjami oraz nielicznymi nagraniami ferowany na „power” ruch „młodych polskiego jazzu” nie zaistniał jako poważna, kreatywna siła. Nagrali trzy płyty: Young Power (1987), Nam Myo Ho Renge Kyo (1988), Man of Tra (1989). W 1990 zawiesili działalność, a wielu muzyków Young Power zdecydowało się utworzyć własne zespoły. Ich występy były zawsze bardzo żywiołowe i ukierunkowane na różnorodną publiczność i nie tylko fani jazzu ale również bluesa, rocka, a nawet reggae mogli znaleźć na nich coś dla siebie. Z bandem Young Power współpracowali m.in.: trębacze – Antoni Gralak, Robert Jakubiec, Robert Majewski, Piotr Wojtasik, puzoniści – Bronisław Duży i Grzegorz Nagórski, saksofoniści – Marek Kazana, Włodzimierz Kiniorski, Aleksander Korecki, Waldemar Leczkowski, Adam Wendt, pianiści – Krzysztof Głuch, Zbigniew Jakubek, Wojciech Niedziela, wibrafoniści – Mariusz Gregorowicz i Bernard Maseli, skrzypek Henryk Gembalski, gitarzyści – Grzegorz Kapołka, Andrzej Urny, basiści – Marcin Pospieszalski, perkusiści – Jerzy Piotrowski, Andrzej Ryszka, Piotr Wolski, wokaliści – Jorgos Skolias oraz Ewa Uryga.


Young Power (1987)



http://odsiebie.com/pokaz/130655---cc83.html


Nam Myo Ho Renge Kyo (1988)



http://odsiebie.com/pokaz/130707---cc1f.html

P.S
Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony mistrza Makowskiego - pracownia52.pl
Ogromne podziękowania dla Ani za bezinteresowną pomoc w zdobyciu i obróbce tych płyt.