środa, 30 czerwca 2010

Andrzeja Dąbrowskiego Antologia Kaliska

Właśnie ukazała się nakładem kaliskiego wydawnictwa "Edytor" książka "Antologia muzyki rozrywkowej w Kaliszu". Autorem jest Andrzej Dąbrowski dziennikarz muzyczny -twórca audycji "Made in Poland" w Radiu Centum w Kaliszu. Autor był tak miły, że podesłał mi swoje dzieło, więc w ramach rewanżu chcałem je tu rozleklamować. Książka jest pięknie wydana na wysokiej jakości papierze i co najważniejsze, dołączone są do niej dwie płyty z orginalnymi często unikatowymi nagraniami kaliskich grup bluesowych i rockowych.


Okazuje się, że Kalisz to nie tylko najstarsze miasto w Polsce, ale i po części kolebka muzyki rockowej w naszym kraju. W publikacji tej autor podejmie próbę opowiedzenia historii rozwoju szeroko pojętej muzyki rockowej w Kaliszu. Zaczynając od pierwszych zespołów big beatowych w 1962 roku, poprzez spektakularne oglnopolskie festiwale w 1969, 1972 i 1973 roku oraz pierwsze sukcesy kaliskich formacji: Młodego Bluesa, Efektu czy już w latach 80- tych: 62-800, Trzeciego Składu, Rekonstrukcji. Publikacja zawiera także obszerne informacje o grupach nie znanych ogólnopolskiej publiczności, a wartych przedstawienia ze względu na ciekawą i wartościową muzykę, którą tworzyły. Całe wydawnictwo okraszone jest masą zdjęć, niejednokrotnie unikatowych oraz wypowiedziami muzyków i działaczy kulturalnych. Jest to fascynująca opowieść o trzech dekadach rozwoju muzyki nie tylko rockowej. Trzeba nadmienić że jest to chyba pierwsza w naszym kraju tego typu publikacja. Zajmująca się muzyczną historią jednego miasta. Jak zapowiada autor, jeśli publikacja się spodoba i będzie na nią pozytywny oddźwięk to z przyjemnością zajmie się opisaniem takiej historii o Ostrowie.

Książkę można nabyć na stronie http://www.znetu.com/



CD 1
1.MŁODY BLUES - Nie zapomnę (1969)
2.MŁODY BLUES - Błękitnz Blues (1969)
3.MŁODY BLUES - Dokąd idziesz (1969)
4.GRUPA KALISZ - Move Over (1972)
5.EFEKT - Dla niej (1975)
6.TRZECI SKŁAD - utwór instrumentalny - FMR Jarocin 1980
7.TRZECI SKŁAD - Blues nie blues (1981)
8.TRZECI SKŁAD - utwór instrumentalny (1983)
9.TRZECI SKŁAD - utwór instrumentalny (1983)
10.62-800 - Z Tobą Tańczyć (1983)
11.62-800 - Na przekór (1983)
12.62-800 - Pożegnanie z "62-800" (1983)
13.HUSH - Fikus (1980)
14.HUSH - Jak każdy człowiek (1981)

CD 2
1.HUSH - Bądź człowiekiem (1981)
2.FANTOM DZIECIŃSTWA - Testament dzieciństwa (1982)
3.FANTOM DZIECIŃSTWA - Fikus (koncert w WDK Kalisz kwiecień 1982)
4.REKONSTRUKCJA - Wyindywidualizowani (1982)
5.REKONSTRUKCJA - Dla Radka - FMR Jarocin 1983
6.REKONSTRUKCJA - Helikopter (PR Szczecin 1982)
7.SKOWYT - Mamo (1982)
8.SKOWYT - Dokąd idziesz (1984)
9.SKOWYT - Utwór instrumentalny (1984)
10.NATASHA - Zabij go (1985)
11.NATASHA - Cywilizacja (1985)
12.NATASHA - Agoń (1985)
13.TANGER - Nie mów nic (1992)
14. PRZEMYSŁAW ŁUKASIEWICZ - Utwór instrumentalny (1992)
15. PRZEMYSŁAW ŁUKASIEWICZ i MAD BAND - Taki mój los (1992)
16.PRZEMYSŁAW ŁUKASIEWICZ i RMI - Spadek (1994)


KLIK

25 komentarzy:

gLan anoNim pisze...

nie widzę linków do plików w strawnym formacie.. Piotrze, jak mogłeś się nie podzielić! ;)

piotyr2 pisze...

No napisane jest że jest to w ramach reklamy więc chętni proszeni są o dokonanie zakupu :).Gdyby prezes zamieścił tu pliki z muzyką z tych płyt to bardziej byłaby to niedźwiedzia przysługa

Endi pisze...

Kochani! Nad tym wydawnictwem pracowałem dwa lata. Wszystko finansowałem z własnej kieszeni. Część nagrań musiałem wykupić z archiwów radowych (nawet nie wiedzieli, że takie mają), a część z rąk prywatnych. Nie robiłem tego wydawnictwa aby zarobić, ale też nie mam zamiary dokładać. Są to na tyle unikatowe nagrania i materiały, że 38 zł to chyba nie jest wygórowana cena. Z resztą dla każdego miłośnika muzyki polskiej takie rzeczy są bezcenne.
Próbka tego co w książce: http://www.dziennik-wielkopolski.pl/felietony/czesc-14-zarys-historyczny-odcinek-8.html
Piotrze ! Jeszcze raz dziękuję.

gLan anoNim pisze...

ojejku..chyba ktos zle zrozumial o co mi chodzilo, prosze poczytac kilka innych wpisow na tym blogu a wszystko bedzie jasne. Piotr chyba zrozumial o co chodzi ;)

Jakby co - jestem przeciw wstawianiu nowej muzy do sieci i "dzieleniu" sie nie swoim. Informacja o ksiazce jest pozyteczna, wstawienie plikow byloby nie na miejscu. Szanuje prace autora i takie wydawnictwo chetnie kupie.

Endi pisze...

Bardzo się cieszę, że masz takie podejście do sprawy. Może faktycznie źle zrozumiałem. Zapraszam do zakupów. Nie skromnie napiszę, że naprawdę warto. Z resztą robiłem to wydawnictwo jak dla siebie i jestem bardzo zadowolony z efektów.

Anonimowy pisze...

To może by tak Piotrze podawać link do Wydawnictwa, które to wydało, a nie do sklepu internetowego, które wali swoją marżę...? Czemu mają zarabiać na tym pośrednicy...?

Endi pisze...

To jest link do sklepu wydawcy. Ma po prostu swoją stronę. Nie kupisz nigdzie taniej. Jeśli masz takie życzenie wyślij mi adres wyślę Ci to wydawnictwo, ale cena jest taka sama.
38 zł za dwie płyty i obszerny opis to chyba nie tak wiele.

Endi pisze...

Tak tu siedzę i odpowiadam na Wasze wpisy w kwestii zakupów.
Trochę to jest dla mnie żenujące. Przez wiele lat robiłem różne wydawnictwa archiwalne
CYTRUS, Ogród Wyobraźni, Turbo, Korbę i kilka innych.
Nigdy nie liczyłem na profity z tej działalności. Tak zupełnie bez interesownie dla idei i chęci ocalenia od zapomnienia. W końcu zdecydowałem się wydać coś pod swoim nazwiskiem, bo miałem świadomość, że wydawcy żerują na moim zaangażowaniu i wiedzy. Znalazłem człowieka, który zrobił wydawnictwo dokładnie takie jak chciałem. Bez zbędnych dyskusji i pytań o kasę. Udało się jestem szczęśliwy. Wciągnąłem na światło dzienne nagrania i fakty o których mało kto wiedział. Ale produkcja kosztuje.
Tłoczenie płyt to 2000 zł. druk i złożenie całości kolejne 2500 zł. Prawa do jednorazowej publikacji nagrań ponad 1000 zł. Zakombinowałem tak aby było to wydawnictwo książkowe aby pominąć vat. W tej wyliczance nie ma wycenionej mojej pracy: telefony przejazdy i prywatny czas spędzony na poskładaniu tego wszystkiego.
Nie wylewam tu swoich żali. Chciałem to zrobiłem. Chciałbym tylko abyście mieli świadomość ile w takie maleńkie wydawnictwo jest włożonej pracy. W Media Markcie kosztuje ono 68 zł. Policzcie sobie ile marży sobie naliczyli.
Tzw. zonk!!!!

Piotr K. pisze...

Damy linki jak się wyczerpie drugi nakład.
:-)

P.s.
Oczywiście, wiedziałem że gLan prowokuje, znamy się nie od dzisiaj.
:-)

piotyr2 pisze...

Wpis gLana to pewnie taka ironia z uszatym w tle :-)

Piotr K. pisze...

Ciekawe czy ktokolwiek kupi tę pozycje ?
Jeśli ktoś się zdecyduje niech da znać.

Endi pisze...

Też jestem ciekaw.

Jacek Sosna pisze...

1962 - 1990 a sporo nagrań z lat późniejszych. Niekonsekwencja autora?

Endi pisze...

Raczej możliwości, a nie brak konsekwencji.
Kalisz do lat 90-tych nie miał rozgłośni radiowej. W związku z tym nie ma praktycznie żadnych nagrań z lat 50-tych i 60-tych. Po za kilkoma wizyjnymi,które nie mają dźwięku.
To co udało mi się zgromadzić to praktycznie wszystko co jest dostępne. Nie odnalazłem nagrań studyjnych zespołu Efekt mimo że wiem na pewno, że taka sesja się odbyła, ale taśmy zaginęły. To co znalazłem już po wydaniu tej publikacji znajdzie się na części drugiej + lata 90-te. Ale to przynajmniej za rok. Teraz pracuję nad trzema płytami, które ukarzą się na jesień. Jedna z bardzo ciekawym materiałem. Antologia zespołu Blues Forever.

Jacek Sosna pisze...

Jestem pełen podziwu.
Ale i tak to co się temu przydarzyło
to "Grześki"

Jacek Sosna pisze...

To co najlepsze :-)

Endi pisze...

A z Grześkami jeszcze Helena ;-)

Jacek Sosna pisze...

"Winiary" bym jeszcze dodał, szkoda ze w wyniku zmian, nie jest to już polska firma.

Jacek Sosna pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Zamówiłem jakiś czas temu 2 egzemplarze w podanym sklepie. Przelałem pieniądze na ich konto i na tym się skończyło - do tej pory czekam na jakikolwiek odzew i Ich strony.

Endi pisze...

Postaram się sprawę wyprostować - natychmiast!. Jeśli będzie jakiś kłopot wyślę Ci je sam.
Podeślij mi adres na wmpandrzewj@wp.pl

Przepraszam za zaistniałą sytuację.

Endi pisze...

Przesyłka dotrze do Ciebie najpóźniej w poniedziałek.

Anonimowy pisze...

Przesyłka dotarła tak jak mówiłeś. Bardzo ładnie zredagowana książeczka - polecam wszystkim bo warto mieć ją w swojej kolekcji. Jestem pełen podziwu za trud włożony w jej powstanie.

Endi pisze...

Bardzo dziękuję.

Endi pisze...

http://www.sopockiekorzenie.org.pl/post,protokol-z-posiedzenia-jury-konkursu.html