sobota, 24 stycznia 2009

Edukacja - Kopulacja

Śmierć Kliniczna była niepowtarzalnym zjawiskiem na naszej scenie rockowej. Jeden z pierwszych punkowych zespołów, który kładł podwaliny i przeciarał szlaki dla punkowej i post-punkowej fali. Stworzyli własny niepodrabialny styl, będący mieszanką punka ,reggae i eksperymentów muzycznych bliskich jazzowi, a którego specyfika tkwiła głęboko w polskich realiach tamtych czasów. Próżno by szukać dla nich zachodnich wzorców czy podobieństw bo po prostu takich nie ma. To co po sobie pozostawili jest niepowtarzalne, niepodrabialne i mogło być stworzone tylko w Polsce i tylko wtedy. Do dzisiaj większość tych rzeczy jest świerza, pełna pomysłów. Za każdym razem gdy z głośników leci Śmierć Kliniczna, przypominają się mi czasy licealne. Bardzo dobra grupa i szkoda, że nie nagrała płyty z prawdziwego zdarzenia, bo byłby to napewno kanon polskiej muzyki rockowej.

Zamiast notki biograficznej , historia grupy napisana przez Darka Dusze i opublikowana w czerwcowym numerze Non Stop-u z 1988 roku.



Śmierć Kliniczna 1982-1984


1. Standaryzacja
2. Robinson
3. Olej to
4. Psychopata
5. Brzemienny cmentarz
6. W potylicę
7. Marihuana
8. Sahara
9. Żołnierz
10. Koniec homokracji
11. Paciorek
12. Nie przepraszaj
13. Siekiera
14. Samobójcy
15. Olej to
16. Edukacja-kopulacja
17. Wsio budiet kukuruza
18. Paciorek
19. Mój pierwszy pogrzeb



Śmierć Kliniczna - MC (Zima)


Studio Centrum Gliwice 1983


01.Potylica
02.Panienki
03.Nienormalny świat
04.Psychopata
05.Zołnierz
06.Nasza edukacja

http://www.megaupload.com/?d=LXH0LJOD



Live + SP's


01.Nie przepraszaj
02.A.S.P
03.Psychopata
04.Potylica
05.Brzemienny cmentarz
06.Jestem ziarnkiem piasku
07.Paciorek
08.Homokracja
09.Nienormalny świat
10.Paciorek (2)
11.Nie przepraszaj(2)

SP's
Nienormalny świat (1983)
Nasza edukacja (1983)
A.S.P (1984)
Jestem ziarnkiem piasku (1984)

http://www.megaupload.com/?d=3LFLKR49


18 komentarzy:

Anonimowy pisze...

EP's??

To dwa single były. SP

Anonimowy pisze...

To była tak zwana EPKA czyli cztery utwory, ale wygląd singla miała
- mam ją

ŚK to dla mnie jeden z najciekawszych zespołów lat 80- tych
Roznosiłem mój pokoik pogując przy mocno rockendrolowej "Saharze", a gdy po raz pierwszy odważyłem się puścić przez nasz szkolny radiowęzeł "Edukacja Kopulacja", to zostałem w radiowęźle sam - wszyscy zwiali :-))
Dusza na koncercie szalał po scenie z wywalonym językiem na publikę - oj działo się
Zawsze lubiłem Punk-reggae party!

Dezerter

Piotr K. pisze...

Marekjurek ma racje to były dwa single ,mam oba.
S-484 i S-506 wydane przez Tonpress

Anonimowy pisze...

To ja ślicznie poproszę o owe single, jeśli można, w formacie .... sam wiesz jakim. Nie musi być na jutro, ja cierpliwy jestem.


Co do wzorców to na pewno musieli znać zespół The Specials

http://pl.youtube.com/watch?v=FOOUVH7oWcw

Piotr K. pisze...

To bardzo inteligentni faceci i pewnie znali dużo różnych rzeczy, ale potrafili je mądrze wykorzystać.

Anonimowy pisze...

Dzieki takim zespolom polski punk nie byl nudny ;)Super wykorzystane deciaki...

sivvy pisze...

witam na reszcie śmierć kliniczna już myślałem że wszyscy zapomnieli, ja po prostu uwielbiałem te dwa single katowałem je na takim gramofonie artur :, a dla uzupełnienia historii powiem tylko że panowie Dusza i Mercik wydali w 2008 roku płytę jako zespół DIM - bardzo fajna muzyka plus dwa kawałki ŚK w nowej aranżacji Polecam !!!
i pozdrawiam

Anonimowy pisze...

a nie ma nikt z was takiej podwójnej kasety, co to wyszła bodajże pod koniec osiemdziesiątych lat. były na niej nagrania, których tu nie ma. a warto byłoby dopełnić. ja mam tylko cd i kasetę z zimy. aha i taki split z absurdem pt. singiel, jak znajdę to wrzucę

Anonimowy pisze...

http://rapidshare.com/files/189425770/singiel.rar.html
proszę oto ta kasetka. singiel, to tylko z nazwy. Miał być winyl podobno, ale nie wyszło (tak na okładce napisali). Jakość chujowa, lecz trudno. smacznego

Anonimowy pisze...

no i jeszcze te single w troszkę lepszej jakości (224 kbps)
http://rapidshare.com/files/189632576/__mierae__Kliniczna.rar.html

Anonimowy pisze...

kiedyś znalazłem w sieci utwór "psychopata" opisany jako ten, który został nagrany w studio, a nie został dopuszczony do wydania. Jakość jest tragiczna, ale warto wysłuchać. Pozdruffki
http://rapidshare.com/files/190599371/Psychopata__studio_Tonpress_04.1984_.mp3.html

Anonimowy pisze...

Drogi Anonimie, jeśli możesz to wrzuć proszę swoje pliki raz jeszcze (bo już wygasły) tym razem na jakiś lepszy serwer niż rapidshare.

Anonimowy pisze...

ok, spakuję je razem i dam na jakiś inny, powiedz jaki sobie życzysz

Anonimowy pisze...

http://www.megaupload.com/?d=ARMU3JSB

spekkio te pliki, nie sądziłem, że będzie taki popyt.oto

Anonimowy pisze...

Wielkie dzięki szczepko!

Anonimowy pisze...

Takie coś zauważyłem na aukcji,wiadomo coś na temat tej płyty?

http://allegro.pl/item824444312_smierc_kliniczna_single_unikat.html

cytat z aukcji: "Płytka zawiera dwa pełne single zespołu oraz dodatkowy utwór studyjny, który dzięki ingerencji cenzury nie został umieszczony na singlu dodatkowo jako bonus na krążku znajduje się fragment koncertu. Szczerze mówiąc nie wiem w jakim nakładzie wyszła ta płyta, a ni kto się tym zajął. Rozkładana jedno-stronna okłaka ze zdjęciami kapeli; nagrania singlowe nie były przegrywane z vinyla."

Lista numerów:
Single:
Nasza edukacja
Nienormalny Świat
ASP
Jestem ziarnkiem piasku
Bonusy:
Psychopata
Brzemienny cmentarz
Marihuana
Paciorek
Nie przepraszaj

makowski pisze...

oo, mój non stop. ;)

Neil815 pisze...

Pamiętam takie hasełko:

Lekka, zwiewna i liryczna
niech nam żyje Śmierć Kiliczna!
:-)