środa, 28 stycznia 2009

TSA live in USA

Napisane 06/01/09 :
Dzisiaj rarytasik, który podrzucił nieznajomy o nicku Stunt, za co mu bardzo dziękuję. Podrzucił i przysporzył mi niemałego problemu, ponieważ o tym wydawnictwie prawie nic w internecie znaleźć się nie da. Wiadomo, że wydała tę kasetę firma SILVER-TON (Nr kat.: ST-23-93) ale sam zespół nie uznaje tej taśmy jako oficjalnego wydawnictwa a raczej jako nagranie pirackie. Wydano ją w niskim nakładzie 3000 egz. i do tej pory jest unikatem poszukiwanym przez najbardziej zagorzałych fanów TSA. Koncert zarejestrowany został w „Cricet Club” w New Jersey i posiada niemałą wartość archiwalną, ponieważ są to jedyne dostępne nagrania grupy z tego okresu. Przypomnijmy, że w 1992 roku TSA w składzie: Marek Piekarczyk - śpiew, Andrzej Nowak - gitara, Paweł Stompór - gitara, Andrzej Walczak - bas, Dariusz Biłyk - perkusja przyleciało na koncerty do USA i nie wszyscy powrócili ; Marek Piekarczyk i Andrzej Nowak postanowili zostać za oceanem. Imali się różnych zajęć ale nie porzucili muzykowania. Wyczytałem również, że w Ameryce istniał TSA-kwartet : Duane Cleveland – dr, Paweł Mąciwoda (tak, ten sam co teraz pogrywa w Scorpions)– bg, A. Nowak – g, M. Piekarczyk – voc, z dojeżdżającym czasami z Kanady Tośkiem Degutisem.Który skład gra na tej kasecie ? Według oficjalnego fan klubu TSA "Alien", to skład pierwszy. Mnie po przesłuchaniu tej kasety wydaje się że nagrał to kwartet, ponieważ drugiej gitary tu wogóle nie słychać (no może poza "Trzy Zapałki"). Jakość tych nagrań nie jest niestety najlepsza i pozostawia wiele do życzenia, tak że mogę się mylić.

Wyjaśnienie napisane przez Pawła Stompora , 28/01/09

Przez jakiś popierniczony zbieg okoliczności wpadłem na twój blog.Wyjaśniam, że kaseta TSA "USA'92 - LIVE" została zripowana z vhs wideo którą jako jedyny w tym kraju a może i na świecie posiadam .Bezczelnie mówiąc, zajebałem ją z klubu w którym graliśmy..Skład był taki jak podany na kasecie..Nie wiem kiedy w końcu ujawnię te nagrania wideo, narazie jest jeszcze na vhs ntsc i nigdy nie mam czasu tego przegrać... Piszę ponieważ zacząłem szukać unikalnych zdjęć i nagrań z moim udziałem bo szewc bez butów chodzi ..Pozdro..

Wielkie dzięki Paweł za wyjaśnienie. Dobrze że zajebałeś tę kasetę bo inaczej pewnie by przepadła na wieki. Tak się tworzy historię !!!

APEL DO WSZYSTKICH !!!

Pomóżmy człowiekowi. Jeśli macie jakieś zdjęcia albo materiały dotyczące Pawła prześlijcie na mój e-mail a ja mu przekaże. Szczególnie apeluję do osób z USA które były na koncertach TSA w tamtych latach.



TSA - USA'92 LIVE



http://rapidshare.com/files/178193176/TSA_-_1992_-_USA__92_-_Live.rar

11 komentarzy:

Stunt pisze...

Rip nie jest mój, ale posiadam identyczna kasete w swoich zbiorach i po zmianie sprzetu audio postaram sie zrobic swojego ripka. Tutaj Piotrze masz jeszcze okładki do kasety, ktore rownolegle wrzucilem na forum DD.
http://img133.imageshack.us/my.php?image=tsausa92livefrontwk1.jpg
http://img392.imageshack.us/my.php?image=tsausa92livebacktq1.jpg

A tasme nabylem naprawde badzo okazyjnie :)

Pzdr. Stunt

Stunt pisze...

PS. Jednak Piotrze skład jest 5 osobowy zreszta widać to na skanie mojej okładki kto dokładnie tam grał :)

Anonimowy pisze...

to fakt,kasety nie mam w tej chwili,skojarzylem bo Mąciwoda w wywiadzie mówił ze brał udział w nagraniu tej kasety,ale fakty to fakty))))pablopicaso

Piotr K. pisze...

Dzięki Stunt za skany i wyjaśnienia ze składem. Tak jak powiedział Pablo ,fakt jest faktem. Ale nadal jak dla mnie brzmi ta kaseta jakby była nagrana : jedna gitara ,bas, perkusja i wokal.

Stunt pisze...

Faktycznie jakosc jest kiepska, ale rip byl wykonany ponad dwa lata temu (wtedy to pobralem) albo i jeszcze pozniej. Jak tylko uporam sie z lepszym sprzetem audio to postaram sie zgrać swoją kasete, moze ona bedzie w lepszym stanie i jakosci :)

Anonimowy pisze...

Pomaranch-!!!

___DZIĘKI___

Nigdy tego tego koncertu nie słyszałem .

.

marekjarek5 pisze...

Scan, scanem ale tam wyrażnie słychać że gra tylko jedna gitara.

Mam taką nadzieję, że nowy rip to nie w "empeczy" będzie. :-)

Niepodaje pisze...

A ja mam nadzieję, że moja prośba o zaproszenie na blog "Winylownia" (taką nazwę pamiętam) zostanie wysłuchana.
keiseivv /przez dwa v/ gmail.com

Z góry dziękuję. ;)

marekjarek5 pisze...

Prośba została wysłuchana. Mam nadzieję że pamiętasz hasło do maila który podałeś

Stunt pisze...

Heh, ciekawa sprawa z tym materiałem, niezły miks poszedł z ta kasetka :)

Paweł, jak najszybciej zgraj materiał do wersji cyfrowej, nie pozwol zeby niszczal na kasecie, a moze by tak ładnie wydać ten materiał na DVD :>

Perun pisze...

A ja z checia udostempnie dla was TSA -1982- Heavy Metal Rock - Live [Remastering 2002] z mojej kolekci TSA oto link do płyty

http://www.megaupload.com/?d=EG3OZ8DX